Gumiabroncs szerelő kéziszerszám

Ha terveid között szerepel, hogy gumiszerelő műhelyt nyiss, vagy csak otthon szeretnéd magadnak a téli-nyári gumicserét, vagy kerékjavítást elvégezni, mindenképpen szükséged lesz gumiabroncs szerelő kéziszerszámra. A gumiabroncs szerelő szerszámok speciális kialakításuknak köszönhetően megkönnyítik a szerelési munkálatokat.

Szűrés és rendezés
Szűrés törlése
Ár  (Ft)
-
2 790 Ft - 6 790 Ft
Márka
Ajánlott felhasználás
Termék státusza
Szűrés és rendezés
10 termék
10 termék

Gumiabroncs szerelő kéziszerszám

A gumiabroncs szereléshez szükséged lehet egy jó emelőre, egy kerékkulcsra, vagy krova készletre is. Kínálatunkban különféle gumiabroncs szerelő szerszámokat vásárolhatsz meg, például kerékszerelő vasat, centírsúly leszedőt, lefeszítő kart.nézzük meg, melyik mire is jó.

 

Munkavédelem a gumiabroncs szerelése közben

Természetesen a gumiabroncs szerelése közben is be kell tartanunk bizonyos munkavédelmi előírásokat, hogy biztonságos legyen a munkavégzés. Ehhez célszerű speciális kiegészítőket viselned, például védőszemüveget.

Manapság sokkal könnyebb és gyorsabb folyamattá vált a gumicsere, mivel a legtöbb munkamenet automatizálva, gépesítve van. Ugyanakkor továbbra is szükség van különféle gumiabroncs szerelő kéziszerszámra, mindent ugyanis nem tudnak kiváltani ezek a gépek.

 Gumiabroncs szerelő kéziszerszám

Nézzük meg, hogyan is kell gumiabroncsot szerelni és ezt mivel tehetjük meg

Először is a rögzítő csavarokat lazítsuk meg - ezt emelés előtt tudjuk megtenni a kerékkulccsal, vagy emelés után pneumatikus kerékkulccsal. A pneumatikus kerékkulccsal nem csak lazítunk, hanem le is csavarjuk az anyákat, így ezt inkább műhelyekben javasolt használni, míg otthon a sima kulcsos verziót szokták jellemzően.

Amikor az anyát eltávolítottuk, jöhet le a kerék is. Mindenekelőtt az abroncsból ki kell engednünk a levegőt, mert amíg ez nem történik meg, nem tudunk az abroncs és a felni közé benyúlni. Ezt szelepcsavarhúzóval végezzük. Ez a szelep gátolja meg, hogy a levegő kijöjjön az abroncsból.

Van olyan eset, amikor a levegő gumiszelepeket cserélni kell. Mivel gumiból van, így mechanikai sérülés is előfordulhat idővel, de az élettartamát az időjárási viszonyok változása is kikezdik, így erre is oda kell figyelnünk. Ezt leszedni roppant egyszerű, egy hagyományos sniccer tökéletesen megfelel erre a célra. Ezzel egyszerűen csak levágjuk a helyéről.A szelep visszarakása már egy kissé bonyolultabb feladat, nem kell azonban megijedni tőle. Be kell pattintani a helyére úgy, hogy ne sérüljön a tömítő hatása. Emiatt például tilos csavarhúzóval befeszíteni.

Erre a célra szintén egy speciális eszköz javasolt, aminek a neve gumiszelep behúzó. Ez egy roppant egyszerűen használható kis eszköz, a rásegítő rúd végén található egy menetes vég, amit, ha rácsavarunk a szelepre, és a rudat megtámasztjuk a felnin, könnyedén behúzhatjuk a szelepet a helyére. Speciális vazelinnel javasolt bekenni.

Amint ezzel megvagyunk, le is tudjuk venni az abroncsot a felniről. Ezt nem könnyű kivitelezni, de nem is lehetetlen. Érdemes megnyomkodni, hogy leváljon a felniről, addig nem tudunk alányúlni, míg rá van feszülve.

A már lazán mozgó abroncsot lenyomjuk a felni közepén található barázdáig, majd vele szemben behelyezzük a kerékszerelő vasat úgy, hogy a vas a felni szélén feküdjön (ez lesz a támaszték) és a szerszám vége a gumi alá kerüljön. Majd egy nyomó mozdulattal átbillentjük a kerékszerelő vasat – így átugrik az abroncs a peremen.

Ezután körbe húzzuk a kerékszerelővasat a gumi és felni között mindaddig, míg az teljesen le nem jön róla. Ezt a folyamatot mindkét oldalon elvégezzük.

 

A gumiabroncs visszaszerelés menete - gumiabroncs szerelő kéziszerszámmal

A gumit ferdén visszahelyezzük a felnire, lenyomjuk a barázdáig és a kerékszerelő vasat fordítva használjuk úgy, hogy a gumi pereme lesz a támasz és a vassal a felni pereme alá nyúlunk be. A vasat lenyomjuk, így az abroncs rápattan a felnire. Pneumatikus gép esetén csak vezetni kell a gumit és amikor körbeér, akkor segítünk rá a vassal. Ha nincs ilyen gépünk, érdemes két kerékszerelő vasat használni a folyamathoz. Az egyik fixen a helyén marad, így megakadályozva, hogy lepattanjon a gumi – amíg a másikkal körbe érünk és végül a gumi pereme magától bepattan a helyére.

Ezt a folyamatot elvégezzük a gumi másik peremével is.

 

Mi történik ezután?

Jöhet a levegő! Szelepcsavar nélkül kompresszor segítségével fújni kezdjük a gumit mindaddig, amíg mindkét oldalán egy pukkanással jelzi számunkra, hogy ráfeszül a felni kiszélesedett részére. A szelepcsavart ezután gyorsan visszahelyezzük a helyére, minél kevesebb levegőveszteséggel megúszva a cserét.

A nyomásellenőrzés során kompresszorra csatlakoztatott kerékfuvató pisztolyt használunk, ezen ellenőrizni tudjuk a keréknyomást – szükség szerint csökkenthetjük, vagy növelhetjük azt.

 

Minden abroncs csere után érdemes centírozni a kerekeket!

Az abroncsban lehet minimális szabálytalanság, és a felni is képes olyan futásképet adni, ami hosszútávon a lengéscsillapítót vagy kormányművet is tönkre teheti. A centrírozás lényege az, súlyok segítségével kiegyensúlyozza a kerekeket, így egyenletes futófelületet adva. Ehhez speciális gépre van szükség, azonban a súlyok felhelyezése kéz segítséget igényel, ezt centírsúly leszedővel végzik.

 Különböző méretben kapható gumiabroncs szerelő szerszámaink mindenki számára hasznos segítséget nyújtanak ezen munkafolyamatok során. Méretük a felhasználni kívánt erő nagyságától és egyéni preferenciáktól függ.

A Profibarkács kínálatában a cseréhez szükséges szerszámokat mind megvásárolhatod, munkatársaink segítenek kiválasztani számodra a megfelelő darabot. Kínálatunkban a YATO, NEO és VOREL gyártók gumiabroncs szerelő kéziszerszámait vásárolhatod meg.

Gyakori kérdések a gumiabroncs szerelő kéziszerszám vásárlása előtt

Milyen szerszámokra van szükségem a gumicseréhez?

Ehhez szükséged lesz emelőre, kerékkulcsra, krova készletre, sniccerre, gumiszelep behúzóra és kerékszerelő vasra is.

Mire érdemes még figyelni kerékcserénél?

Fontos a cenítrozás elvégzése, enélkül a kerék futásteljesítménye határozottan romlik, és tönkre mehet a lengéscsillapító is.

Saját magam is el tudom végezni a kerékcserét?

Igen, ezekkel a szerszámokkal te is meg tudod csinálni otthon. A centrírozás az egyetlen folyamat, amit műhelyben érdemes ellenőriztetni.