Diagnosztika
Tekintse meg a diagnosztikai eszközöket és különböző tesztelő készülékeket, melyeket a weboldalunkon és az áruházunkban is egyaránt elérhet és vásárolja meg a megfelelő eszközt a diagnosztika folyamatának helyes végrehajtásához. Ezek az univerzális termékek bármilyen gépjármű diagnosztikájához alkalmasak, hasznos lehet abban az esetben, ha szükséges meggyőződni a gépjármű állapotáról. A termékek funkcióiról és paramétereiről, illetve a kompatibilitásáról is részletes tájékoztatást találhat az olvasó a lap alján található leírásban, ahol a diagnosztika folyamatát is részletesen bemutatjuk a laikus vásárlók számára is, hogy a szakemberek és egyszerű használók is betekintést nyerhessenek a műveletbe, és kiválaszthassák a számukra megfelelő műszert.
A diagnosztikai műszer használata
Az autók megfigyelésénél az egyik legérdekesebb és az egyik legkülönlegesebb terület a diagnosztikai adatelemzés. Vegyük szemügyre, hogy pontosan mi is a folyamata, mikor szükséges feltétlenül az igénybevétele és milyen hátráltató tényezői lehetnek a valóban pontos elemzésnek?
Az autók műszaki mérése a kezdetektől indulva elsőként a világháborús időkre tehető, amikor a harci kocsik és gépek karbantartása és állapotának felmérése szükséges volt a háborúban való sikeres szerepléshez. Ennek a technológiának az elterjedése az USA-ban az 1950-es évekre, míg Európában és ezért Magyarországon az 1960-as évekre datálható. A mindenki számára elérhetővé vált termékek berobbanása azonban az 1980-1990-es években beköszönő informatikai rendszerek megújulása miatt vált elérhetővé, ebben az időben jöttek létre azok az eszközök, amik miatt kialakulhatott az adatközlésen alapuló fedélzeti diagnosztika, amely mindenki számára megbízható információkat tud nyújtani a gépjármű állapotára vonatkozóan.
Mit foglal magába egy diagnosztikai adatelemzés?
A hibafeltárás miatt jött létre ez a fogalom, ez az elsődleges célja a diagnosztikának.. A diagnosztikai műszerek adnak segítséget a jármű hibás állapotának feltárására az olyan helyeken, amit szabad szemmel lehetetlen leellenőrizni. Egy mai gépjárműben átlagos mértékben 40, de a csúcskategóriás autókban viszont 150-200 vezérlő egység is be lehet építve (például belső elektronika vezérlők, motor vezérlők, komfort vezérlők, ülésfűtés, ABS, légzsák, klíma, futómű, világítás, kormány, műszerfal egység), ezek hibáit hibakód olvasással állapítják meg.
Mikor kell és kötelező a diagnosztikai adatelemzés végrehajtása?
Biztosan találkozott már egy tapasztalt vezető a gépjárművel való közlekedés során azzal a jelenséggel, hogy a műszerfalon hibát jelentett az érzékelő azzal a kiegészítéssel, hogy a hiba kijavítását csak műhelyben lehet elvégezni. A hatósági műszaki vizsgák elvégzésénél kötelezően véghez kell vinni a jogszabály alapján a diagnosztikai adatelemzést, még akkor is ha egyébként a műszerfalon nem található hibajelzés. Megtörténhet olyan eset, hogy rejtett működési zavar lép fel a gépjárműben, ami a hatósági vizsgán a jármű teljesítőképtelenségét eredményezi. Amikor csak egy egyszerű szervizesemény miatt kell a járművet műhelybe vinni, például egy olajcsere miatt, akkor ha nem is végeznek diagnosztikai adatelemzést, a megjelenő szerviz jelzést az új típusú gépjárművekben kizárólag szoftver segítségével tudják eltávolítani.
Milyen típusú diagnosztikai lehetőségek léteznek?
Bizonyos autó fajtáknál és hibáknál kizárólag gyártó által működtetett diagnosztikát lehet alkalmazni, de közismertté vált az univerzális diagnosztika is. A diagnosztikai eszközök kifejlesztéséért az autógyárak a felelősek, de vannak olyan, kvázi közvetítőként megjelenő cégek, mint például a YATO, amelyek kaptak bizonyos szintű jogosultságot az autógyártóktól a diagnosztikához szükséges szoftverek terjesztéséhez. Ha például egy szerviz megvásárolja a YATO-tól a javításhoz szükséges eszközöket (ezek lehetnek csak az autójavításra vagy a komplett befecskendező mechanizmusra vonatkozóak, autók, motorok, teherautók szerint megvásárolt eszközök), akkor bizonyos esetekben az univerzális termékekkel is képesek lehetünk az autókhoz hozzáférni . Van olyan eset is, hogy univerzális eszközökkel nem tudjuk végrehajtani az egész adatelemzést. Az új autók esetében van nehezebb dolgunk, akár otthoni, akár műhelyi adatelemzés a cél, az új járművek esetében éveket is kell várni, mire a gyártó közzé teszi a diagnosztikai rendszereket az egyes típusokhoz.
Hogyan használják a diagnosztikai rendszereket a szervizekben ma és mi várható ezután?
A műhelyekben kezdetekben DVD-n keresztül volt elérhető a szoftverfrissítés, majd az ugrásszerű adat felhalmozás miatt átálltak az online frissítésre. Ha megfizetjük a szervizekben, arra is lehetőségünk van, hogy a diagnosztika megvásárlása helyett a szervizek béreljék a szoftvereket: nem kell többé külön megvenni tehát az egyes autótípusokhoz kapcsolódó diagnosztikát, egy egyszerű regisztrációval és a regisztrációs díj befizetése után a szervizek a teljes diagnosztikát el tudják végezni a virtuális térben, akár bérléssel is. A szervizek számára ez egy visszatérülő befektetés lehet.
Szereld fel műhelyedet a Profibarkácstól, rendeld meg aláfekvőd és szerelőszéked tőlünk.
Diagnosztikai szerszám és eszköz gyártók
- YATO
- NEO
- Proline
Termékek
- hibakód olvasó teszter
- injektor tesztelő készlet
- befecskendező rendszer tesztelő
- fékfolyadék teszter
- hengerfej diagnosztikai készlet
Gyakori kérdések autó diagnosztikai szerszámokkal kapcsolatban
Kinek éri meg megvenni?
A szervizeknek és műhelyeknek, valamint otthoni megvásárlásra is ajánljuk, mivel ezek az eszközök bárkinek megfelelő információt tudnak adni az autó állapotáról a rendeltetésszerű használat során.
Van- e alternatívája a terméknek?
Nincs, minden diagnosztikai rendszer egyedi állapotfelmérésre használható, és ezek a speciális eszközök nehezen pótolhatóak.
Van-e garancia ezekre a termékekre?
Igen, van, igényelhető is garancia a termékekre extra szolgáltatásként, de biztosan elégedettek lesznek az eszközök teljesítményével.